here comes the sun

vilken skön dag denna dag har varit hittills! en lektion på morgonen och sedan hem för att lyssna på musik och vara allmänt ensam... men till min förvåning under min hemgån upptäckte jag att solen faktsikt visar sig! hör och häpna! så vad gör en vårtönt som jag? jo jag går direkt till garderoben för att testa lite outfits till våren. våren är vekligen en underbar årstid. det är sådär lagom varmt, de snyggaste kläderna åker fram, inspirationen är på topp och såklart att jag fyller 18 gör ju inte saker värre...
hoppas ni har det bra, ciao!


jag och sofia förra året, spring time baby

i'm not gonna take it back

denna låt tillägnas till elli, just bara för att det är coldplay och för att hon är lika go som en ko ;D


We were lovers in everyway



musik som denna gör mig lugn

längtar

i morgon är det ÄNTLIGEN fredag! jag har verkligen längtat hela veckan! för det första har jag bara en lektion (bild), för det andra ska jag på makeup kurs, för det tredje kommer jag ha hela helgen framför mig som är fylld med roligheter! can't wait! :D

Fight of the conchords

sjukaste, roligaste hurmorn. just my humor :D






väntar

jag väntar just nu i denna stund på en av mina alldeles speciella kompisar johanna (a.k.a moe). den pinglan får mig alltid på bra humör och med henne kan man verkligen spekulera kring töntiga ting, just how i like it :D
igår spelades det först match, sedan väntade morfar och hans fru hemma hos mig. efter ett tag kom även moe och emma-linn (a.k.a ems). denna trio satt sedan och snackade om kärlek och dess härligheter.

hare gött, ciao!


tumör

hej hopp i datorskärmen!(?)
dagen har varit som vilken annan dag som helst. inget märkvärdigt... men något som däremot är märkvärdigt är att jag har haft huvudvärk i snart 5 månader! jag har tagit järntabletter, tagit blodprov, gjort konstiga övningar och avslappningsövningar. men inget tycks hjälpa. efter ett litet samtal från morfar så blev mamma helt övertygad om att jag borde rönka mitt huvud, för att kunna se vad felet verkligen är. personligen tycker jag att det låter lite drastiskt, but it couldn't hurt right? så nu har jag börjat fundera på om det kan vara något allvarligt? en tumör? vem vet? jobbiga tankar som jag måste få svar på. den 17:e bär det av till husläkarn, och så minsann ska svaret komma...

you've been givin' me that line so many times



sitter just nu och lyssar på aerosmith på replay all day. sköna låtar, i like it!

sugpropp och tåls att daskas

igår fyllde en av mina mest underbara vänner år, och inte vad som helst utan 18 år! det firades med att de fyra byängsbrudarna drog till TGIF. där blev det mycket skratt och väldigt god mat. det roligaste var att se födelsedagsbarnets reaktion till presenterna. den första presenten var jordnötssås och den andra var lite mer kontroversiell. låt oss bara säga att den kan komma till användning då den har sugpropp och tåls att daskas...

jag hoppas verkligen hon fick en grym fördelsedag, för jag hade i alla fall sjukt roligt på hennes dag!

bilder från ems blogg:







lovet är över

det dåliga med denna dag var att mitt lov nu officiellt är över. ingen mer sovmorgon, ingen spontanitet, planera, planera och planera.
det som är bra med denna dag är att engelskan blev inställd, så jag slutade 12! och att jag köpte mig två semlor (just nu är det en kvar).

obesvarade känslor

varför kan jag inte bara förstå, fatta? vill jag inte inse sanningen? jobbigt att heta camilla och inte veta varken ut eller in.


semla

årets första semla har jag dagen till ära njutut av! mmmmmm, gott är nog det bästa ordet att beskriva den med! till semlan läste jag twilight. jag vet att tonårstjejer världen över har läst den, och jag har varit mycket kritisk till denna bok. men efter att ha läst en bit av boken kan jag verkligen förstå hysterin kring boken. konversationerna och samspelet mellan huvudkaraktärerna är verkligen trollbindande.


tjejsnack

jag vaknade med nackont, tack vare mig själv. känns illa att inte kunna skylla det på någon annan, men det va ju så att jag sov över hos johanna. efter ett tag i hennes rum belv värmen för mycket, så lilla jag skruvade ner värmen och hade sedan en dejt med jhon blund. efter ett tag vaknade jag upp och hade grymt ont i nacken. så nu blir det till att sätta på värmekräm och hoppas på att det går över snart!

annars har jag tillbringat dagen med elli, johanna och ems. mina favorit tjejer! först mötte jag upp elli och johanna i tbc, vi köpte present till ems som blir myndig på fredag (!), sedan kom lilla ems när vi va klara.
sedan blev det tacos at johannas place. smaken var utsökt och efter det blev det tjejsnackets tjejsnack. verkligen djupa ämnen som vi kom in på... ja, med dessa tjejer kan man inte göra annat än att må bra!


första dagen på ett nytt år

dålig uppdatering borde vara mitt förnamn. illa, illa!
jag tänkte börja det nya året med en uppdatering från den sista dagen på det förra året. jag va hemma hos filippa. dit kom även johanna, jessika, sofia, mimmi, julia, linus, john och oscar. vi åt en trerätters middag som var mycket god! efter det snackade vi, spelade "med andra ord" och skålade med champange på tolvslaget.

kvällen slutade inte som jag hade velat, men man kan inte få allt här i livet right?








RSS 2.0