mannen med kylväskan

igår va jag, sofia, my och rebecca på thank god it's friday. vi fick först vänta en halvtimme på att få ett bord, sen beställde vi vår mat. jag beställde pasta med räkor och parmesan (riktigt mumsigt!), som vi fick in vid 9. allt eftersom jag åt märkte jag att den där shrimp rätten va lite spicy. så näsan började rinna och rebecca och my fick ta över min mat.

till efterrätt delade jag och my glass med kolasås, nötter, grädde och chokladsås.
under kvällen fick vi vatten, och till slut kom servitriserna med vatten hela tiden. det slutade med att vi hade typ 15 vattenglas på bordet.

vid halv tolv skulle rebecca hem, men vi andra gick vidare till ett fik och hade det trevligt där :)

när jag och my sedan skulle vänta på nattbussen kom en man som började prata med oss. han var faktiskt ganska rolig och på bussen kunde han inte sluta prata om sin jävla kylväska som han hade haft på gotland xD

bilder från igår:







kvällen var väldigt trevlig och måste definitivt göras om!

sunny days

nu har dem där dagarna börjat då man inte vet vad man ska ha på sig. på morgonen är det dags för höstjackan och på dagen är det bikini väder. hur fan ska vädret ha det egentligen? kan "det" inte bara bestämma sig för att hålla sig till ett väder varje dag. om det är monligt på morgonen ska det vara det hela dagen och om det är sol på morgonen ska det också va så hela dagen. för det skulle underlätta mina klädval så mycket mer! (vilket i-lands problem).

mig för någon dag sedan:


på den här bilden ser jag omänskligt blek ut, men jag får skylla på ljuset ;)

all that we touch becomes ours



jag har blivit helt hooked på denna grupp, kan inte sluta lyssna på White lies!

viva la vida

konserten igår var helt jävla grymt bra! att stå så nära och se sitt favoritband är verkligen en suverän upplevelse!
men det var desto jobbigare att komma dit, jag och elli kom till stadion vid halv elva, då hade en ganska långa kö redan bildats. men vi satte oss ner. efter ett tag kom vi på att vi varken hade mat eller sysselsättning, så jag sprang iväg till 7-eleven och köpte mat, dricka, tidning, godis och självklart gick jag på toa. när fyra timmars köande hade gått förbi skulle alla helt plötsligt resa sig, så vi blev tvungna att stå tätt i hop i 2 timmar till.

då insläppet var (17.30) sprang alla som galningar, elli och jag höll på att ramla och pressades mellan människorna. när vi väl hade kommit in på arenan fick vi väldigt bra platser höger om scenen, nästan längst fram! vilken prestation! allt som allt fylldes arenan mer och mer och fler människor pressades samman. jag tror aldrig jag har varit mer pressad. jag kunde knappt lyfta handen för att alla längst bak försökte pressa sig fram. jag svettades, kippade efter luft och försökte samtidigt få uppmärksamhet av security för att få vatten.

efter två timmars pressande kom förbandet white lies, som faktiskt va riktigt bra! och slutligen klockan 21.10 kom coldplay. jag skrek så jag blev hes, för dem var verkligen hur bra som helst! åh vad jag vill tillbaka, allt köande och jobbigheter var verkligen värt det!

här får ni lite bilder från konserten:




förbandet white lies

yellow

chirs martin





COLDPLAY

jag vet att jag lägger upp många coldplay låtar och skriver en del om bandet, men det är bara för att dem är så grymma! och dagen till ära ska jag faktiskt på deras konsert! förra gången datt jag och elli långt ifrån scenen, nu är det ståplats :D



sug hårdare!

kvällen var väldigt trevlig och kräftorna smakade makalöst gott! my lärde alla hur man äter en kräfta på riktigt och sa åt oss alla att suga på alla möjliga sätt och vis (he he). personligen så älskar jag kräftor, jag blir dock inte så mätt på det. men som julia sa "det är noll kalorier i kräftor", så jag åt med gott samvete ;)

bilder från ikväll:








kräftor och baguetter

ikväll blir det kräftskiva för hela slanten! jag har köpt två långa baguetter och jossan kräftorna, gött!
det skulle egentligen varit kräftskiva hos johanna, men eftersom att hon blev sjuk, bestämde vi oss för att vara hemma hos my istället och ha en chill kväll :) ska bli riktigt kul :D

kanske kommer upp bilder från kvällen senare.




träningsvärk

har precis kommit hem från träningen som var i tibble CC. snacka om trött jag är! träningsvärken blir bara värre och värre och tycks aldrig bli bättre, eller? jag hoppas verkligen att all den hårda träning jag kommer utsättas för denna säsong kommer ge resultat, annars blir miss wigren angry!


Gravity release me

skolan har börjat och jag börjar redan längta efter nästa lov. varför kan det inte vara som förr då man vaknade vaje morgon och tyckte att det var ett rent nöje att gå till skolan? i want the old times back. nu för tiden tar det mig en kvart att komma ur sängen, tänk er då hur det kommer bli på vintern då det är nattsvart på morgonen ;)

för att göra mina dagar lättare hjälper det alltid att lyssna på musik under dagen, speciellt coldplay. så därför ska jag såklart ge er en av de nya glada låtarna från just denna grupp:


livmodern är säkrad

idag har jag avklarat några ärenden. jag har nämligen först varit hos husläkaren för att få ett recept till sprutan som ska skydda mot livmoderhalscancer, sedan hämtade jag ut sprutan på apoteket. expediten var väldigt noggrann med att poängtera att sprutan absolut skulle in i kylen max en timme efter att jag hade köpt den. så nu ligger sprutan i mitt kylskåp och väntar på att den ska användas nästa måndag. hoppas det inte gör ont bara...

det som är lite irriterande med detta spruttagande är att det är så omständigt, först ska jag boka tid hos en läkare, sedan hämta ut sprutan på apoteket och sedan måste jag boka tid hos en distriktssköterska som ska vaccinera mig. jävligt omständigt! nästan samma process ska göras två gånger till.

jag har även förberett mig med att köpa tio stycken skrivhäften, som jag har skrivit namn i, klistrat på en lapp där det står vilket ämne häftet ska beröra och skrivit in lite tempusformer på spanska. inte illa!

ikväll ska jag på min första riktiga basketträning på ca 3 mån, önska mig lycka till (det lär behövas).

ciao!

seaweed

igår var jag med min underbara vän ellinor :) vi åkte in till stan, där gick vi runt bland affärerna. efter att ha ätit en ûber god lunch bestämmde vi oss för att gå till body shop. ellinor hade nämligen tipsat mig om en ansiktskräm som fick huden att vara "lika len som en babyrumpa". så jag tänkte, why not? ;)

när vi väl var inne i butiken kom butiksbiträdet fram och frågade om jag ville ha hjälp. ovetande som jag är bad jag om hjälp och hela vistelsen sutade med att jag gick hem med två seaweed produkter från deras nya serie bara för att hon var en sådan otrolig säljare. tänk vilken lättpåverkad kund jag är!

på kvällen gjorde vi focaccia med kyckling, basilika och fetaost. mums! efter det såg vi på benjamin buttons otroliga liv. en helt okej film, väldigt bra gjord!

här är produkterna jag kom hem med:



den här produkten säger sig ge ett glansfritt och matt resultat som räcker hela dagen. låter som något för mig ;D


och denna produkt verkade vara en självklarhet enligt butiksbiträdet. hon nästan gapade lite när hon sa att jag inte hade ett ansiktsvatten. så självklart blev jag tvungen att köpa denna "must have" produkt.

give me real, don't give me fake

jag kan bara inte sluta lyssna på denna gudomliga låt för nuvarande. det sätt som den sjungs på, texten, allt och det faktum att jag och elli ska se dem om en vecka gör mig lyrisk!


det leder mot sitt slut

från och med denna dag har jag officiellt bara 3 hela dagar tills jag börjar skolan igen. DEPRIMERANDE!

varför har det gått så snabbt? och varför känns det som om jag inte gjort något vettigt?

wait for it, wait for it ...

dagen har tillbringats med the one and only johanna :D vi har solat, sprutat vatten, spelat spel och kastat med boll :) lite senare åkte vi ner till ängsan och badade, grymt skönt! verkligen en härlig dag :)

nu på kvällen ska en duo bli till en furo? haha, vad heter det? kvartett? för att ems och elli kommer för att äta middag och mysa hemma hos mig :)

middagen var mysig, vi kollade på film och spelade ett spel där man ska betygsätta sig själv om en kvalité (så som omtänksam) och kompisarna ska också betygsätta vad det tycker om "kvalitén". faktiskt riktigt kul!

här kommer lite pics:






catch up

idag har jag varit med viktor. det var verkilgen sjukt kul att träffa honom efter så lång tid. från att ha sett honom i princip varje dag, till att inte ses på hela lovet är en stor omställning ;P vi åt som vanligt på donken, kollade sedan igenom lite affärer. sedan blev det en glass vid fontänen, fy för bövelen vad varmt det var! ville bara hoppa i vattnet ;)

ikväll blir det lax och chill med en bra film :)

no more mosquitoes

idag har jag äntligen bokat tid hos husläkaren för att kunna ta min första spruta mot livmoderhalscancer, känner mig nöjd! ;D
annars har jag solat, läst min lilla bok och ätit och druckit nyttigt :)

ikväll ska jag och johanna springa igen, denna gången har vi lagt träningen två timmar tidigare för att slippa myggen. förra gången blev jag nämligen terroriserad, they love me! efter träningen ska jag självklart först duscha och sedan bär det av till johanna för att träffa mina favorit brudar :) vi ska äta ugnspannkaka och ha trevligt :)

hur kan vi va så snygga? you tell me xD

see you later!

kraschlandning

dagen har varit ganska händelselös. jag handlade mat, kollade runt i tbc och på eftermiddagen blev det basket i tibble tillsammans med my och hennes kompis yasmine :) jag fick (förutom att spela basket) pröva på att flyga med my, därefter en kraschlandning, läbbigt!

kvällen svnjuter jag just nu med att äta ben and jerrys new york super fudge chunk :) yummy!

bild från idag:




simma in mellan benen

denna dag har tillbringats med jossan och my, vilket var väldigt trevligt :)
först festade vi på toast och smoothie, efter det blev det godis (a). senare bar det av till en pool som var väligt skön att plaska runt i!

på kvällen sprang jag och johanna, efter blev det ett jobbigt fyspass, snacka om träningsvärk i morgon!



rubriken är faktiskt inte alls så pervers som den låter, det handlade om att någon skulle simma mellan benen, ni vet som ett hinder, fast utan att röra benen ;)

hipp hipp hurra!

igår fyllde min lilla gyvel johanna år! 17 år, vilken gamling! ;)
hennes dag började med att hon sov över hos mig, sedan när hon hade gått kom ems och elli, eftersom vi skulle göra tårta (maräng, choklad, banan), sedan bar det av till johanna. vid dörren sjöng vi (eller nja, min vackra stämma överröstade alla andras). därefter var det drink på balkongen och presentöppning :)
förrätten bestod av halloumi med skinka och jordgubbar, huvudrätten var biffar med potatis, guacamole och melonsallad, efterrätten blev våran magnifika marängtårta ;)

kvällen var verkligen jättetrevlig, men vad annat kan den vara när man umgås med så härliga människor?

här kommer lite bilder från igår:


laddning innan övarraskningen med (bajs look a like) tårta


först drink, sedan presentöppning. paketen innehöll bla kondomer och en mössa ;D



RSS 2.0