here i come!

idag åker jag till Danmark! ska bli riktigt kul :D

sol, vind och vatten (och förkylning?)

dagen på långskär var helt fantastisk! vädret var perfekt, vinden var lagom och det var 21 grader i vattnet! vi åt gott och boken (män som hatar kvinnor) har precis börjat bli spännande :)
nackdelen blev dock att av allt badande är jag idag ännu mer sjuk :/ (does it ever end?)
ikväll ska jag packa till danmark som jag åker till i morgon, ska bli riktigt kul att hälsa på den danska släkten :D

bilder från igår:






långskär

i morgon bär det av till mitt landställe i halstavik, nämligen långskär :) fast bara en dag, för på söndag måste jag packa till danmark...

bild från förra året:


what to do?

vännen jag skulle vara med är sjuk.
cholkadbollarna jag bakade är slut.
vännerna är bortresta.


sommartider

dagen har varit underbar och har spenderats med johanna, ida och filippa vid en strand i solen :)



be whoever you have to be, i won't judge you

jag bara måste dela med mig av denna ûber braiga låt av the kooks. god natt.


vamos a la playa

el picknicko var sjukt härlig! potatissalladen som jag och elli gjorde blev grymt god och kladdkakan som johanna och emma-linn gjorde (med grädde och lime skal) var och också grymt god! när vädret inte var så värmande gick vi hem till mitt place och käkade chips framför narnia 2, som egentligen var vårat bakgrundsljud, eftersom vi mest snackade.

under picknicken pratade vi om att efter gymnasiet åka till johannas landställe i spanien. me gusta! så om två år anländer vi till stranden! sparandet börjar nu :)

bilder från middagen:







underbara vänner som dessa borde alla få ha!

hörs i morgon (idag) ;D

coldplay - strawberry swing

bjuder på en liten sommarlåt från mitt favoritband coldplay :D


picknick

ikväll ska jag, ellinor, emma-linn och johanna ha picknick. jag ska göra en fantastisk sommarmiddag och emma-linn och johanna ska baka efterrätt :D

bilder kommer sen :)

hej då!

det är sjukt

det är sjukt att jag går upp kvart över sju på ett sommarlov.
det är sjukt att jag kan vara så sjuk, när jag så gärna vill bli frisk.

lite bilder från igår:

 

först var det vattenkrig, lite olika vapen (jag var överlägsen). vattenflaska vs. vattenpistol.
sedan blev det till att sola, sola, sola (med keps som utlovat)

 

sen skrattade jag ihjäl mig när johanna satte på sig "the mask" xD



till middag blev det våfflor med glass, mums!

det va gårdagen det, idag ska jag bara ta det lugnt och göra det bästa jag kan för att bli frisk :)

ses!

host, tyck synd om mig!

nu har jag varit sådär småförkyld i mer än en vecka och det gör mig galen! och nu har det bara blivit värre! min hals får fram ljud som låter som en insugen rökar-hosta och huvudet värker, tyck synd om mig!

men detta ska dock inte stoppa mig från att ha kul och sola med min speedo-vän (intern skämt), vi ska göra våfflor med sylt och glass och sedan ska vi solas med keps på ;D

hare gött!

i'm like a bird

för två dagar sedan var det midsommar och det va mucho trevligt! det började med midsommarstång och avslutades med guitar hero (rock band), faktiskt grymt kul :D
idag har jag jobbat och köpt mig en klänning med fåglar på, härlig till en bränna.

   

i morrn ska jag leka med johanna banana, ska bli skoj :)

hare gött!

we're still the greatest

igår va jag med min polarinna johanna. vi var grymt duktiga då vi gick ut och sprang, dock var jag fortfarande lite förkyld, så det gick inte så bra :P
på kvällen åkte vi till joskos och även my kom :) väldigt trevligt!

langar upp en bild på mig och johanna:


mose i vassen

dagen har varit rolig och fylld med skratt, dessa dagar borde man ha mer av! :)





och ja, vi åt hela tårtan. är man elitsvullare så är man ;)

hare gött!

party party

joskos har lagt ut lite bilder nu, så jag tänkte dela med mig till er av härligheterna från igår ;D

       

hemma byggare

äntligen är byrån färdig! tog ett bra tag, men efter att jag själv har snickrat och varit händig så är den klar. är väldigt nöjd!
anledningen till att det tog så lång tid var för att jag va ute på en fest i går, tordde inte vi skulle va ute, men så blev det. så idag är det alvedon som gäller.

nu ska jag mysa framför tv:n och svulla :)

your sex is on fire

idag har jag varit på IKEA, där hittade jag en byrå till mina kläder :) kändes bra! jag kan inte stå ut med att behöva använda våld för att få in mina kläder i min garderob!
i kväll får vi försts gäster och sen ska jag iväg på äventyr till filippa. där är den en liten sommar fest, om man nu kan kalla det för det i detta väder? ska bli riktigt kul!

här kommer en bild på min byrå "aneboda":



om ni undrar över rubriken, så är det en textrad från den underbara låten "sex on fire" av kings of leon :D

hej då!

fri som en fågel

äntligen sommarlov! så jävla skönt! :D
dagen började med avslutning i skolan, med saft och bulle. fick reda på att jag var den som hade högst närvaro i klassen (ja, jag är en nörd) och sen bar det av till aulan där estetarna skulle sjunga.
efter så åkte jag, my, rebecca, nicole, sofia och josefin till hägernäs för att äta och fira att vi har sommarlov. jag måste erkänna att maten var riktigt jävla god!

på kvällen var jag med johanna, trevligt var det som alltid. vi åt en super god laxrätt med färskpotatis och till efterrätt blev det fruktsallad med glass och grädde, jummy!

här kommer pics från dagen:





om ni undrar över min dystra klädsel var det för att jag trodde att det skulle bli piss väder, eftersom att det stod det i min tidning. men nej, nej. självklart blir det strålande sol vilket får mig att se ut som en sorgsen människa som inte orkar klä upp sig.

see ya!

under my umbrella

att vakna elva är inte helt fel, speciellt inte om man har en helt vanlig skoldag! den enda lektionen vi hade idag var matte. skööönt! på eftermiddagen bar det av till ellinor (även kallad elliott). där smaskade hon och jag först på pågens gifflar, glass och chips. sen kom emma-linn och johanna, då blev det ännu mer svull med pannkaka och godis! i like ;)

här får ni en bild på mig och mitt paraflax och en bild från kvällen:




kvällen var som vanligt alltid trevlig och full med skratt, på vägen hem möttes vi av en "hej jag tror jag är bättre än dig" grupp, som emma-linn fick kaxa lite mot, you go girl ;)

i morgon (idag) är det avslutning, äntligen! ses i morrn :)

röd mage

denna dag, denna dag alltså... började med en halv dag med klassen i hagaparken. vi höll på med lekar och hade kul. sen kom brännbollen. allt var frid och fröjd tills jag skulle vara "brännare". när en i klassen skulle skjuta iväg bollenfick han en liten felträff och bollen kom rakt i magen på mig. buhu :'( så jag var i chocktillstånd, började böla och kände mig allmänt dålig, jag har till och med kvar ett rött märke från bollen på magen!. dagen blev dock bättre när jag hade betygsnack, MVG i historia!
senare blev det till att springa, det var faktiskt ganska skönt. vi fick några fys och spring övningar som vi ska göra på sommaren.

bild från idag



bye bye lingon paj

mofaziken också

förlåt för den dåliga uppdateringen, men jag har vartit trötter.
det som har hänt är att jag va med johanna (även kallad mo-jo) i söndags, vilket var otroligt kul! vi åkte in till stan och gick in på en av hennes favoriter Colorez. där köpte jag mig en t-shirt. när johanna stod i provrummet började killarna i kassan flörta med mig, vilket sedan resulerade med en rabatt på 100 kr. olala ;) på kvällen svullade vi som alltid och tittade på aladdin och törnrosa, vilka otroligt bra filmer!

annars har den här dagen vartik piss, blä och usch. vi hade betygssamtal och en viss lärare gjorde mig så jävla arg, usch jag hade bara lust att slå henne! hemska tankar by camilla :P

här kommer lite bilder från söndagen...

 

see ya! och du, rubriken kommer från johannas underbara uttryck "mofaziken" också, som är typ som fy fasiken men liksom the next level ;) . vilket uppstod då vi såg på lejonkungen (ni vet mofasa, simbas pappa). vi är verkligen sjukt töntiga tillsammans!

nationaldagen

på denna dag ska jag timmsammans med släkt fira min mamma och min plastbror fredrik. jag antar att det blir mycket fotboll och mat. dessutom håller min plaststyster på att göra tårtor. snacka om dubbellycka. tårta två dagar i rad!


nostalgi

kvällen var greatans ;D
vi började med att äta en god cesarsallad med cider och sedan var det tårta i fulla lass. när vi efter en stund hade tröttnat på  att vara hemma hos mina kussar, slank vi ner till en skolgård med en fotboll och började spela nogger/kung (och som det hette back at my school "kamel skit", don't ask why) eller vad det nu heter. ni vet det där spelet med fyra rutor och det går ut på att bli kung. fy fajsen va kul det va. måste nog erkänna att jag ägde på det back in the days, hehe. om det nu ska vara något att vara stolt över det vill säga...

i morgon blir det släktmiddag, can't wait ;)



good night!

uttråkad

jag vaknar av ljudet från byggarbetarna utanför min gård och bestämmer mig för att vakna. jag tittar sedan på tv och gör min luch. just nu är klockan typ halv två och jag har ingen aning om vad jag ska hitta på... ska jag kanske baka? jag har ju trots allt ledigt!

ikväll blir det studentmottagning hos min halv kusin, kan bli kul!



later!

håll hårt

jag har tänkt på en sak, nämligen vänskap. vad skulle vi människor vara utan vänskap. att ha känslan av att någon gillar en för den man är, att jag räcker till. men vad händer när man inte tar hand om sina vänner, att man inte tar sig tid att träffas, att prata och intressera sig av deras liv? till sist kan det nog leda till en förlust, en förlust av en livskamrat som alltid stöttar en. visst kan en partner också göra det, men komisar är endå något som alltid består.

så det jag inte förstår är när människor glömmer bort sina gamla vänner som man har så många minnen med och bara lever i nuet och inte tänker på sina kompisar och bara är med sina nya. ja då kommer antagligen de gamla ge upp hoppet om dig och du förblir ett förflutet.

så mitt tips är att håll så hårt du kan om dina fantastiska vänner. ta dig tid att träffa dem trors era olika scheman och liv. självklart ska du bygg på med fler vänner, men släpp för fan inte dem du håller kärast!

see ya

jävla prov

det första matte b provet som jag gjorde idag gick åt... ja, det gick mindre bra. hälften av frågorna förstod jag knappt innebörden av. jag känner att det här inte är en bra början :(

ikväll är det plugg till projektredovisningen som vi ska göra i morgon i Gamla stan. tror nog att det kommer gå väldigt bra!

bild från i höstas

lets go running

vilket deprimerande väder! och vet ni vad som är ännu mer deprimerande? jo, att jag ska springa i det här vädret sen. jag får intala mig under tiden jag springer att "springa är kul, springa är kul" så kanske det går bättre?

grymt töntig bild, men vem fan bryr sig right ;)

later!

sol sol och mer sol!

tänk vad skönt det är när det bränner på kroppen av solens värme. denna dag vill jag ha mer av, tyvärr ska det bli regn i morrn. men optimist som jag är hoppas jag på SOL!

här kommer lite bilder från nicole som togs på rasten:





nu ska jag titta på Heroes och tugga klart på mina krämfyllda citron muffins (jag vet att du är avis).
ha de gött!

RSS 2.0