hej monika

nu ska jag dra iväg till mitt landställe i typ en vecka, så jag tänkte vara snäll att bjuda er på en nostalgi tripp ;D




nej men faderuttan

ett skepp kommer lastat med bilder från 80-års festen:




all mat och det hemskt goda (men läskiga) grillade lammet :P


emelie hade bakat tårtor som det tog tre dagar att jag göra, kan förstå varför...





btw, rubiken var från en tant då hon skulle gå. jag tyckte det lät så härligt  ;P

80 år ung

idag ska det hållas 80-års fest för min mammas-mans-mamma. hon är verkligen allt annat än tant! hon reser hit och dit och är pigg som bara den, så vill jag vara när jag blir lika gammal som henne.

men det blir dock ingen bild på henne, utan ni får jnuta av mitt ansikte istället ;)



på mig har jag:
linne - H&M
kofta - H&M
halsband - accessories
kjol - monki

are you in the beyond

jag kom på att jag har glömt att lägga ut bilder från i torsdags då jag va med johanna :)

vi plockade lite nyttigheter, bakade chokladkaka, tittade på harry potter 3 & 4 och slutligen åt vi ben and jerrys glass innan jag skulle hem :D fetta as usual ;)

bilder:




usch, blä och fy!

ser det här ut som ett par friska ben i sina bästa år?

bild från fashion-flash

nej verkligen inte!
jag kan inte förstå hur man kan skicka ut en sådan sjukligt smal modell på catwalken? det är ju verkligen inte konstigt att dagens ungdomar får en fel uppfattning om hur man ska se ut och vad som är snyggt. speciellt inte när de mest kända märkerna i världen skickar ut dessa osunda tjejer. är detta verkligen den mest idealiska bilden av en kvinna? någon som har ben som stickor och inte en ynka fett på kroppen? vad hände med att äta sunt och ha lite kött på kroppen?

beneath the sheets of paper lies my truth



hade glömt hur fin den här låter är

gäääsp!

i morse gick jag upp halv sju på morgonen! fy för bövelen vad trött jag var/är! i morrn får jag dock min belöning då jag får sova läääänge :)
anledningen till den tidiga uppgången var för att familjen här hemma skulle åka iväg för att gratulera mammas mans mamma (mycket M där på en gång) på 80-års dagen med champange frukost, jordgubbar och räkor. MUMS!

sedan bar det av till norrtälje där vi åt en jättegod lunch och efter det fikade vi på sveriges bästa kafé En Liten Smula (det är faktiskt sant, diplom fanns på väggarna). där blev det en hallontårta med syrlig glass till för min del :)

dagen avslutades med att jag svettades på ett F&S pass, som belönades med ett dopp efter :)

bilder:




är det bara jag som tycker det är absurt att ha en stående gran i vattnet? ;)


jag, ems och elli innan johanna kom igår :)

brownie med glass

denna dag har tillbringats tillsammans med jossan och johanna. jag och jossan möttes i täby c och åkte sedan till t-centralen för att möta johanna. på vägen dit fick jag höra massor om jossans språkresa, snacka om att jag längtar tillbaka till den gången jag var på språkresa efter allt som jossan berättade!

när vi väl va i stan så köpte jag en ring (top shop) och en kjol (monki), vi åt på espresso house och eftersom att jag bara inte kunde ta blicken från en brownie med mjukglass på så avslutades dagen med det vid kungsan :)

det var verkligen grymt trevligt, detta måste göras om! :D

bilder från idag:








supernörd

igår/idag har jag varit med johanna. igår badade vi vid rösjön. otroligt härligt, säkert 24 grader i vattnet! vid stranden såg vi den ultimata strandnörden. han var spinkig (ändå ganska lång), bländande blek, inga muskler, badshorts från 80-talet (urtvättade med neon färger) och en liten plast bytta (ni vet en sån man kan försluta och lägga sina pengar i så att de inte blir blöta, som sedan hängs i ett snöre runt halsen).

på kvällen plockade vi smultron och blåbär (som jag tyvärr inte tog kort på). jag tror det blev en liter bär till sist. kan bero på att johanna har någon speciell bärplockar förmåga som gör att hon alltid lyckas plocka dubbelt så mycket som mig...
på kvällen såg vi på en film vid namn "boy a", den var ingen höjdare precis. efter filmen sov jag över hos henne :)

bilder från igår:






i miss you, and i need you, i do

en liten favorit så här på kvälls kvisten :)


Grinda

dagen har tillbringats tillsammans med mamma på en ö som heter Grinda. otroligt skönt väder, härliga badstränder, vad mer kan man önska?


man vänjer sig

det va just dessa vise ord "man vänjer sig" som gjorde att jag och johanna hoppade ner i badet vid näsbypark. kallt var det, men tanten som sa de vise orden hade rätt, efter ett tag var det ganska skönt, speciellt när man gick upp ;)

bilder från idag:




halvblodsprinsen

snart smäller det! johanna är harry p in the old days, and i'm not...


expecto patronum

yes box baby, i morrn blir det hogwarts med hela harry potter ligan. we're talking Harry Potter och halvlodsprinsen baby :D
klockan 21.10 befinner sig jag och johanna i salong ett, det ni ;)

be jealous, be very jealous...



jag vet att jag är grymt töntig genom att lägga ut en bild på mig som harry (det närmsta jag kunde hitta), men man får väl bjuda på sig själv ;)

fötter först

innan jag ska möta idunn bestämde jag mig för att ta hand om mina fötter genom en liten pedikyr. först fotbad, fila, sedan fukt och sist nagellack.


stjärten värker

powewalk + springa + fysträning = ont i stjärten.
detta är resultaten av en mycket otränad (för nuvarande iaf) kropp som inte har ätit annat än godsaker i två veckor. denna kropp ska dock tränas upp den närmaste månaden. ett nytt pass bllir det på torsdag. jag räknar med att all den framtida träningen kommer att ge resultat, it better!


home sweet home

nu är camilla the camel hemma, känns både bra och dåligt. jag älskar att vara nere i danmark med min lilla familj. men och andra sidan är det skönt att kunna sova i sin egen säng och träffa polarna ;D

här kommer lite bilder från vistelsen:








RSS 2.0