God Jul!

dagen är kommen, den som så många räknar ner dagarna till, då familjen kommer för att titta på kalle anka och dagen då man äter sig mättare än aldrig förr, jag menar såklart julen!
hoppas allas jul blir grymt bra, det hoppas jag min blir :)

bilder från tidigare i veckan:






pulka

idag är dagen då jag ska testa mina vingar i pulka-backen för första gången på länge! ska bli riktigt kul!
ska snart träffa ems och moe, sen ska vi dra oss vidare med våra pulkor till en ultimat backe och ha pulkarace ;D

innan detta hade jag dock turen att träffa min gode vän elli över lite lunch, som skulle varit med i backen om det inte vore för hennes busy life...

ciao!

brända mandlar

dagen har tillbringats med idunn! vi åkte in till stan, åt på donken (som vanligt), gick runt och tittade i affärer, köpte lite julklappar och sist men inte minst åt vi de traditionella brända mandlarna. varje gång vid den här tiden på året äter jag och idunn brända mandlar. för det första är doften av mandlarna gudomliga och för det andra är smaken bättre. det enda negativa är magontet som kommer som en liten bonus efter ett par mandlar...

bilder från idag:




Same old song

bara för att elli ska vidga sina scorpions-vyer...




all we are is dust in the wind

i morgon blir det stämmningsfullt som aldrig förr! det är nämligen luciatåg i skolan. förra året var det så sjukt fint, jag bara njöt av alla vackra stämmor som sjöng i symbios, så vackert! efter luciatåget har jag bild, sedan lunch med risgrynsgröt och pepparkaka och sist kanske lite företagsekonomi. låter inte så jättejobbigt nu när jag har presenterat det framför mina ögon :)



inte för att bilden har något med det jag skrev att göra, tycker bara att bilden är så underbar, verkligen härlig!

246 kr

hur ska jag klara av den här månaden? på mitt konto står det att jag har 246 kr kvar!! för de pengarna ska jag köpa presenter, fika tre gånger och kanske köpa en och annan godsak till mig själv. det går bara inte ihop i min hjärna... min plan får bli att tigga av min moder, kanske kan luska fram en hundring eller två? skulle inte sitta helt fel :)
jag känner att pengakrisen är för stor och att det är dags att skaffa ett jobb...


kanske borde extraknäcka som trummis? ;)

RSS 2.0