livmodern är säkrad

idag har jag avklarat några ärenden. jag har nämligen först varit hos husläkaren för att få ett recept till sprutan som ska skydda mot livmoderhalscancer, sedan hämtade jag ut sprutan på apoteket. expediten var väldigt noggrann med att poängtera att sprutan absolut skulle in i kylen max en timme efter att jag hade köpt den. så nu ligger sprutan i mitt kylskåp och väntar på att den ska användas nästa måndag. hoppas det inte gör ont bara...

det som är lite irriterande med detta spruttagande är att det är så omständigt, först ska jag boka tid hos en läkare, sedan hämta ut sprutan på apoteket och sedan måste jag boka tid hos en distriktssköterska som ska vaccinera mig. jävligt omständigt! nästan samma process ska göras två gånger till.

jag har även förberett mig med att köpa tio stycken skrivhäften, som jag har skrivit namn i, klistrat på en lapp där det står vilket ämne häftet ska beröra och skrivit in lite tempusformer på spanska. inte illa!

ikväll ska jag på min första riktiga basketträning på ca 3 mån, önska mig lycka till (det lär behövas).

ciao!

Kommentarer
Postat av: Jossan

åh gud, jag mår nästan dåligt när jag hör hur duktig du är!! visserligen har jag ett par dagar extre på mig att hinna köpa block och grejor :P

puss

2009-08-18 @ 09:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0