propaganda vid matbordet

mitt i mitt spagetti med köttfärssås middag börjar mamma helt plötsligt prata om mona sahlin, om hur knäppa hennes ideer är om hur "klyftorna i sverige ska minska, och om hur man ska satsa på äldrevården". mammas man instämmer och visar på andra exempel där de rödgröna gör fel. mamma nämner även att "jag är rädd för vänsterpartiet, dem kommer ju göra att det inte finns något incitament för människor att studera, då alla ändå kommer tjäna lika mycket" och börjar sedan prata om hennes sommarjobb då hon tjänade lika mycket som hennes kompis som var arbetslös. väldigt traumatiskt minne enligt henne, och hon uttryckte även sin fruktan ännu en gång för vänsterpariet. herregud vilken propaganda jag kände kom flygande mot mig. jag satt mest och log över hur man kan bli så upphetsad över lite demokrati.

Kommentarer
Postat av: Emma-Linn

hahaha i like!

2010-05-06 @ 11:07:09
URL: http://angelsdontkill.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0