ont i svanskotan, men glad ändå!

en vecka har snart passerat och det har varit underbart! (eller ja, för det mesta i alla fall...)
det började med en 8 timmars lång bilresa till tänndalen. då vi var framme var det dags att hyra snowboard och alla tillbehör. kvällen innan första åket, som skulle vara på måndagen, var fylld med förväntningar. trots att jag inte hade åkt snowboard på 3 år tänkte jag "it's like riding a bike", men oj vad fel jag hade.

då måndagen kom spännde jag på mig brädan och tog mig till backen. tog sedan liften upp och gjorde mig redo för mitt första åk. de 4 första svängarna gick galant, men då den 5:e tåsvängen kulle komma tappade jag balansen och landade på svanskotan... gissa om det gjorde ont? fy fajsen säger jag bara! när jag hade kommit ner för backen spännde jag av mig brädan och satte mig i solen och surade. usch, tvi och satan va ont det gjorde! på kvällen kunde jag knappt sätta mig ner utan att genomlida smärta och för att resa mig blev jag tvungen att ta hjälp av mamma. haha, TANTVARNING!

resten av veckan fick det bli skidor. mycket skönare för den lilla svansen... jag tog till och med hjälp av en skidlärare en timme för att hitta glädjen i skidåkningen. riktigt lyckat faktiskt! jag fick veta att jag skulle stå som en fotbollsmålvakt, ha överkroppen ner mot backen och att lilltån och stortån skulle röra snön. så nu åker jag som anja pärsson i backen, elle ja, nästan i alla fall...

i morgon bär det av hemmåt, och på måndag börjar skolan igen. jag tar med mig alla härliga dagar fyllda med sol och skidåkrning med mig hem som  härliga minnen! nu är det back to realitiy.

ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0