kulturell

min blogg är fortfarande drabbad av den hemska sjukan "dålig uppdatering", så ursäkta...
i onsdags var jag ovanligt kulturell. jag, mamma och johan var på den kungliga operan(!), där vi skulle se Orphée. den handlade om att Orfeus har mist sin hustru Eurydike och ska försöka få tillbaka henne från de döda. operan var på franska, så det var textat högst upp vid scenen så att man skulle kunna förstå vad de sjöng om. det var långa scener av smärtande sång och roliga danser. huvudrollen spelades av en lång kvinna (som skulle spela kille). hela denna opera-tragedi var mycket underhållande och operasångarna och dansarna hade galna kläder. så som en heldräkt i beige, som hade en påklistrad snopp på sig. du vet, sånt som man ser varje dag !?

jag trodde inte att opera kunde vara så roligt, detta var ett mycket bra sätt att spendera en onsdagsvkäll på, trots att jag missade greys anatomy ;P

ikväll kommer ems och elli över till mig. vi ska svulla och ha en mysig kväll fylld med prat och vänskap :)

bilder:


Orfeus och dansare (män och kvinnor), då han tog en paus i dödsriket.


i pausen kände jag mig kunglig i guldrummet...

Kommentarer
Postat av: Lorien

Åh, den har jag också sett. Älskar den operan. Efter att ha haft de flesta av låtarna i läxa var jag så illa tvungen att se den ju :) Kul att du också gillade den !

2010-04-22 @ 16:54:29
URL: http://lorilainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0