tysken

herregudars vilken helg. i fredags var det utgång med ingen annan än ems. vi drog till harry b james, där vi träffade trevliga killar och tjejer. efter några drinkar, cider och shots drog vi till rocks. vid ingången stötte jag på min plastbror som utbrast "vad fan gör du här? ska inte du vara på stureplan?", gissa om jag känner mig dömd...
på rocks vistades vi i 40 minuter, sedan var det dags att dra vidare på nya äventyr, nämligen till det obligatoriska mcdonalds. där stötte vi på två härliga tyskar. vi satt ett bra tag och pratade om allt möjligt. en av dem var en naturbegåvning i svenska, han kunde nämligen säga "jag är en delfinskötare", inte illa! när vi skilldes åt bytte jag och pascal (den ena tysken) nummer. vi delade på en taxi hem och åt glass framför SATC, alltså klockan 5 på morgonen.

dagen efter vaknade jag och ems med baksmälla (hennes var dock 100 gånger värre än min...). vi beslutade oss för att göra en fruktsallad och titta på SATC, igen. på kvällen langar jag ett tyskt sms till min käre tysk. vi bestutade oss för att mötas vid t-centralen. och då kom det även fram att det inte bara var han och en annan oskyldig tysk vi skulle möta, utan 4 stycken! som beskyddare tog vi med oss emil och jocke. under kvällens gång stod jag och snackade med pascal, underbara pascal, följde dem sedan till café opera (då ems ville hem). pascal (a.k.a pacco) frågade om jag hade lust att träffas dagen efter, självklart tänkte jag.

efter några gulliga sms (som fick ems ögon att tåra upp) bestämde vi oss för att träffas. vi strosade runt i stan, åt på ett mysigt ställe och jag agerade turistguide. otroligt härlig kille, det enda som hugger i hjärtat mitt är att han bor i tyskland... varför gud, VARFÖR?


ser ni skräcken i mina ögon?

bilder från ems

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0